Fortsättning. diskussion med Hundsport

Har nu svarat på Ursulas mail, hade egentligen velat skriva mer omfattande, men det blev för många hårda ord. Här är den kortare versionen!


Ursula

 

Tack för ditt svar. Självklart har jag vetskap om att ett kåseri inte är faktabaserat och självklart är det tillspetsat, då detta avsnitt ska stå för den humoristiska delen i en tidning, i detta fall Hundsport. Jag motsätter mig INTE att din hund inte var redo för en parning vid det aktuella tillfället, det jag ifrågasätter är din illustration, som är ett övergrepp då tiken är fixerad via huvudet och under kroppen.

 

Det jag inte får klarhet i är hur en motståndare till tvångsparning kan anse en illustration av denna sort som humoristisk. Våldshandlingar som i detta fall, djurmisshandel kan aldrig illustreras humoristiskt.

 

Det jag vill framföra i detta mail och det föregående är att jag tycker det är oerhört viktigt att Hundsport visa sin ståndpunkt i frågan, efter att ha publicerat denna illustration, då tidningen vänder sig till hunduppfödare och hundägare.

 

Med vänliga hälsningar: Eva-Lena



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0