Morfar

Morfar har nu varit död i ca 3 veckor och det börjar gå upp för mig att jag aldrig kommer träffa honom igen. Det känns så underligt att livet och döden e så svart eller vit. Att man antingen e det ena eller det andra. Det hade varit lättare om man kunde tro på något som tex reinkarnation, men jag vet inte vad jag gör. Frågor som vad döden innebär kommer till mig som en naturlig del i sorgarbetet. E det bara svart eller e det något mer?

Mycket att fundera på, men svåra frågor att få svar på!



Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Roligt att ha hittat din blogg! Vet hur det känns det där med frågor ang döden. Min farfar kommer antagligen dö vilken dag som helst. Det är väldigt svårt att acceptera döden... eftersom man inte vet någonting om den... kram på dig

2009-05-11 @ 12:43:16
URL: http://tuggis.blogspot.com
Postat av: eva-lena

hoppas din farfar får en fridfull sista tid. tänker på dig, vet hur jobbigt och ont det gör. kramar

2009-05-11 @ 19:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0