vardag

Tvätta och handla på samma dag det är vardag det! Och söka jobb så klart det är min vardag det. Nu har jag snart bott i stani tre veckor och jag märker mer och med hur ensamna alla här verkar. Det finns ingen gemenskap här i stan. Hälsar man på en granne verkar det som att de tycker att man är helt knäpp. Fast det är lite skillnad då man går med hunden. "Hundmänniskor" verkar ha en mer tydlig gemenskap. Tänk att bo helt ensam i en lägenhet ett helt liv och inte träffa något folk. Jag har ju i alla fall min hundoch sen har jag mn pojkvän som kommer hem på eftermiddagarna från jobbet. Tänk om man inte hade det vad skulle man göra då?

Å jag vill ha ett jobb. Jag vill göra någon nytta. Jag har ju trots allt utbildat mig i tre år på universitet! Borde det inte hjälpa en att få jobb! Tydligen inte. Igår kollande jag i telefonkatalogen för att hitta bra arbetsgivare. Det blev nästan två sidor med namn och telefon-nummer. Så innom kort är det bara att ringa runt och marknadsföra sig själv.

Ikväll ska jag och min sambo åka och kolla på ett hus. Hoppas bara nu att det är bra och att det inte har en massa fel som alla de andra husen vi har tittat på har haft. Det ena hade haft hussvamp och husägaren hade själv sanerat detta. Inte så bra. Förutom det var det även vatten i grunden. 500 000 kr skulle det kosta att få det garanterat att hussvampen var borta och då innebar det att praktiskt taget blåsa ut hela huset så det bara var stommen kvar. Och utöver det skulle det dräneras. Så slutsatsen av detta hus är var försiktig då det gäller hussvamp i villor!

Hej så länge! 

Jag lägger in en vacker bild sen jag och min oscar var på semester på Madeira. Sånt behöver man tänka på när det är en typisk vardag som idag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0