poesi

Ikväll tänkte jag lägga ut lite poesi som jag har skrivit. Hoppas någon tycker dessa är intressanta. Två dikter blir det idag kanske kommer det mer sedan.

*

Det går en enarmad man utefter min säng var natt
Jag tror han kallas döden

för han kan endast blicka bakåt

aldrig fram

Han ger mej aldrig sömn endast vakenhet

klarhet på tidiga morgontimmar

Aldrig sömn då jag förtjänar det

aldrig barmhärtighet under klar himmel

Alltid dimma

Frost


Alltid en vacker visa men på ett annat språk

går aldrig läsa sig till versens toner

Går aldrig se

Det är han som kallas döden

Ingen lämnar han oberörd

*

Fladdermössen skär ytans skimmer

Sen kväll

vid värmeljus, vid dig

Jag förundras över klarheten,

som stilla infinner sig i mitt

hjärta.

Vankelmodet flyger iväg

med vinden

Jag ställer mig förnöjsamt upp

Blickar mot 'andra sidan'

men stannar kvar
*

Hej så länge


Kommentarer
Postat av: Malin

va fint du skriver!

2009-03-19 @ 21:50:03
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: eva-lena

vad snäll du e min goding!

2009-05-11 @ 09:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0