dumma jävla människor

Jag fick ett mail för ett tag sig som visade den nya trenden inom djurmodet. Tydligen är det nu inne att färga sina katter nästan precis likadant som man motivlackerar bilen. Trenden med småhundar som associarer har dock sakta men säkert försvunnit, vilket är bra, men nu ökar andelen småhundar i hundstallarna. Jag blir så förbannad då människor uttnyttjar djur. Varför ska vi färga våra katter? Varför kan vi inte låta våra husdjur få vara bara djur och inget annat? Jag hoppas verkligen inte att den nya katttrenden blir alltför stor i Sverige. Jag som "djurmänniska" funderar nu på vad dessa färger som används, hur dessa påverkar kattens pälskvalité och hud. Pälsen finns ju där av ett syfte för att skydda katten mot kyla och värme. Och hur går dessa färgningar till, som alla vet hatar ju det flesta katter vatten. Nej fy fan, man kan bli upprörd för mindre.

Hej så länge, ska försöka att lägga ut bilder senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0