Sökes: Mysigt hus på landet

Jag och min sambo letar fortfarande hus. Det verkar vara svårt att hitta något bra alls. Vi har varit nära att köpa hus flera gånger. Ena gången blev vi överbjudna i sista sekund. Detta var mitt " drömhus". Det såg egentligen inte mycket ut för världen, för senast hade det bott en gammal dam där så tapeterna var från 70-talet, toaletten var inte alls fräsch, på utsidan behövdes fasaden bytas ut osv osv, men det var ändå ett ställe som tilltalade mig. Tomten var verkligen underbar och själva känslan i huset var så mysig. Men det blev som sagt inget med detta och ärligttalat har jag nog inte kommit över detta hus riktigt än...Sedan var det ett annat hus som det hade varit hussvamp i och ägaren hade själv sanerat detta. En miss till alltså! Detta hus var den totala motsattsen till det som jag nämnde innan. Detta hade en spa-avdelning, pool osv. Ett riktigt lyx hus alltså, där man hade kunnat flytta in direkt utan att göra så mycket.

Nu letar vi hus igen, men det går trögt. Ingen verkar vilja sälja något iochmed börskrisen. Folk blir rädda då räntorna går upp. Men min sambo och jag är fortfarande i lika stort behöv av hus. Vi gjorde bla en utflykt igår och kollade ett 1600-tals hus på kinnekulle, jag är nog lite kär igen. Men jag kan inte förstå att jag måste bli kär i renoveringsobjekt! Oscar blir trött på mig, men han måste verkligen hålla med om att detta hus har charm fastän att kök, badrum inte finns. Och det kanske räcker med att säga att huset är ifrån 1600-talet och att det har ett stort hål i golvet i det fd köket...

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0